تهران

دکوراسیون داخلی محیط کسب و کار

دکوراسیون داخلی محیط کسب و کار
برای طراحی دکوراسیون داخلی یک فضای تجاری باید به جنبه های مختلفی توجه کرد. اول اینکه چه نوع خدمات یا کالایی در آن فضا عرضه می شود و این کالا یا خدمات چه نوع مشتری هایی دارد

دکوراسیون فضای کسب و کار
طراحی دکوراسیون داخلی برای هر نوع فضایی به طور مستقیم روی جذب افراد و روحیه آنها تاثیرگذار است. از این ویژگی دکوراسیون می توان برای جذب مشتری و فروش بیشتر فروشگاه ها و کلیه واحدهای تجاری که خدماتی را ارائه می دهند استفاده کرد. به همین دلیل است که برندهای معروف در هر زمینه ای از جمله مد و پوشاک، جواهرات و ... با کمک معروف ترین معمارها دکوراسیون خاصی برای فروشگاه های خود در نظر می گیرند. 

برای طراحی دکوراسیون داخلی یک فضای تجاری باید به جنبه های مختلفی توجه کرد. اول اینکه چه نوع خدمات یا کالایی در آن فضا عرضه می شود و این کالا یا خدمات چه نوع مشتری هایی دارد. ابعاد فضا و مقدار بودجه را نیز باید در نظر گرفت. اما عامل مهم دیگر شهری است که این طراحی دکوراسیون در آن انجام می شود. به عنوان مثال طراحی دکوراسیون داخلی در تهران ویژگیها و هزینه های متفاوتی نسبت به طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد دارد. همچنین نوع سلیقه و انتظار کارفرما در شهرهای مختلف متفاوت است مثلا طراحی دکوراسیون داخلی در اصفهان با طرح های سنتی و المان های کاملا بومی پاسخگو و جذاب است. اقلیم نیز در انتخاب نوع متریال و طرح دکوراسیون تاثیر بسزایی دارد. به عنوان مثال برای طراحی دکوراسیون داخلی در تبریز باید از انتخاب متریالی که باعث سردتر شدن فضا یا لیز شدن کف آن می شود یا طرح دکوراسیون داخلی با پلان باز خودداری کرد.

برای آشنایی هر چه بیشتر با انواع متریال، ایده ها و طرح های دکوراسیون داخلی متناسب با شهر و اقلیم، نوع کاربری فضا و انواع سبکهای دکوراسیون هر ساله نمایشگاه دکوراسیون داخلی در اکثر شهرها برگزار می شود. انواع چراغ و لوستر، مبلمان و کفپوش و دیوارپوش و ... با تمام ویژگیها در نمایشگاه دکوراسیون داخلی معرفی شده و فرصت خوبی برای انتخاب نوع دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر شما پدید می آورد.

دکوراسیون داخلی محیط کسب و کار
دکوراسیون داخلی محیط کسب و کار

همانطور که گفته شد طراحی دکوراسیون داخلی محیط کسب و کار در جذب مشتری بسیار موثر است. در ادامه  به بررسی چند  نمونه می پردازیم:

طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه

برای طراحی دکوراسیون داخلی یک آرایشگاه زنانه باید توجه داشت که نوع متریال به گونه ای انتخاب شود که قابل شستشو باشد و آلودگی  و گرد و خاک را جذب نکند. مورد دیگر اینکه می خواهید سبک دکوراسیون آرایشگاه زنانه چگونه باشد؟ مدرن و لوکس باشد یا فانتزی و رویایی. تعیین این مورد به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید جنس و رنگ و طرح وسایل و پرده ها و روکش مبلها و ... را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای یک دکوراسیون آرایشگاه زنانه لوکس می توانید با انتخاب وسایلی از جنس استیل براق، مبلمان با جزئیات زیاد و رنگهای نقره ای یا طلایی، آینه کاریهای دکوراتیو، وسایل دکوری کریستال یا استیل، و نورپردازی با تمرکز روی وسایل این طراحی دکوراسیون را ممکن کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه
طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه

برعکس اگر می خواهید طرح دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه فانتزی و رویایی باشد نورپردازی باید به گونه ای انجام شود که به جای تمرکز روی وسایل، تمرکز روی روشنایی محیطی و گوشه ها باشد. به خاطر داشته باشید این روزها آرایشگاههای زنانه خدمات گسترده ای ارائه می دهند. میزهای مخصوص ناخن کارها و مبلمان و تشتکهای مخصوص پدیکور و وسایل اسپا، همه و همه می تواند قابلیت تاثیرگذاری در دکوراسیون داخلی و نورپردازی و ... را داشته باشد. با انتخاب رنگهای فانتزی مثل بنفش یا صورتی می توانید طرح دکوراسیونی جذابی به وجود آورید. توجه به این نکته ضروری است که در طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه وجود نور کافی و فضایی دلباز مهم است. بنابراین طرح نورپردازی را طوری انتخاب کنید که تمام فضاها و آینه ها نور مخصوص به خود و به اندازه کافی داشته باشند.

دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه-طراحی فانتزی
دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه-طراحی فانتزی

طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه مردانه

در طراحی داخلی دکوراسیون آرایشگاه مردانه شرایط کمی متفاوت است. انتخاب رنگهای ساده و خنثی  و تیره مناسب تر است.  نور را بر روی آینه ها متمرکز کنید و نور محیطی را یکنواخت در نظر بگیرید. انتخاب اکسسوری در دکوراسیون آرایشگاه مردانه بسیار مهم است. خدمات آرایشگاههای مردانه ساده تر آرایشگاههای زنانه است بنابراین می توانید با اضافه کردن میزهایی برای پذیرایی موقت یا دستگاههای قهوه و ... این سادگی را به جذابیت فضا تبدیل کنید.

دکوراسیون داخلی آرایشگاه مردانه
دکوراسیون داخلی آرایشگاه مردانه

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

فضای تجاری دیگری که به عنوان نمونه بررسی می کنیم کافی شاپ است. این فضا به دلیل نوع کاربری آن و تنوع مشتری ها و مخاطبین آن می تواند طرح دکوراسیون بسیار جذابی داشته باشد. نوع متریال مورد استفاده در دکوراسیون کافی شاپ از همه چیز مهمتر است. با انتخاب متریالی مثل آجر می توانید به فضا گرما و صمیمیت خاصی ببخشید و طرح دکوراسیون کافی شاپ را به سبک روستیک نزدیک کنید. رنگهای مشکی مات و براق و سفید در کنار دیوارهای آجری جذابیت خاصی به فضا می بخشند. 

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ
طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

اگر هدف شما طراحی دکوراسیون کافی شاپ به شکلی فانتزی و مدرن تر است از رنگهای تیره استفاده نکنید. رنگهای پاستیلی و سرد برای این منظور انتخاب مناسب تری هستند. در کنار این رنگها از وسیله ها و میزها و صندلی های طلایی استفاده کنید تا بر جذابیت و هارمونی دکوراسیون کافی شاپ بیفزایید.

طراحی دکوراسیون کافی شاپ به شکلی فانتزی
طراحی دکوراسیون کافی شاپ به شکلی فانتزی

 

طراحی دکوراسیون کافی شاپ به شکلی مدرن
طراحی دکوراسیون کافی شاپ به شکلی مدرن


 

 

مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی